Tiden går

Jaha det var ju ett tag sen man hann att skriva här, tiden bara springer iväg tycker ja.
Snart är det Julafton :)

Hmm vad har hänt runt mig då sen ja skrev sist !!!

Här har det hunnits med en del, mest jobbats då tyvärr men det är ju ett måste!

Ja just det, ja och älskling har blivit husägare sen ja skrev sist så vi ska börja flytta i månadskiftet nov-dec  :) Alla papper är nu färdigskrivna och underskrivna så nu är huset vårat  :)
Vi har köpt min mor & fars hus så vi ska flytta ut på landet & det ska bli så skönt att slippa bo i lägenheten.

Renovering är i full gång, det rycks ner gamla tapeter, de spacklas och slipas, målas och tapetseras nytt.
Prio 1 är köket & vardagsrummet men vi har även hunnit med att köpa tapeter till hallen och ena sovrummet.

I fredags hade jag & Jenny en riktig shoppingdag.. Den dagen vart riktigt dyr, farligt att vara ledig från jobbet :)
Vi var och shoppade lite kläder. Emelie min lilla snorpa fick lite nya kläder & sen ett par halvhöga stövlar som hon har kikat på ett bra tag :)
Markus var med och handla så ett besök på leksaksaffären var ju ett måste....

Det var i den affären det blev dyrt :)
Jag har länge sagt att när vi flyttar till hus så skulle ja köpa kareokespelet Sing Star så det slog ja till och gjorde i fredags + en extra musik skiva til det.
När ja ändå va i farten passa ja på att inhandla spelet Buzz också som är ett riktigt roligt frågespel :) + 2 st extra frågespel till det..

Fick lite dåligt samvete när ja såg va mycket dyra leksaker ja hade handlat till mig så ja var tvungen att köpa med NHL 08 till älsklingen hemma :)

I lördags var det 30-års kalas i Hallsberg "Grattis Henka"
Det barkade iväg härifrån vid 14,30 hem till Nenne & Patrik för en fika sund.
Det var Svärmor Lena & Glenn, Glenns son Jimmie , Bubben, Älskling, Jag , Ronny & godingen Isabelle som åkte.
Jösses vilken lite goding Isabelle är ( Ronnys dotter) ..Jag och älskling har inte träffat henne så mycket tidigare pga vissa omständigheter men ja hoppas verkligen att det blir mer framöver nu när Ronny bor själv.
Hon är verkligen helt underbar den flickan, inte ett dugg blyg.
Vi ska träffa Ronny & Isabelle till helgen igen då även Markus och Emelie är hemma :)

Ja så till min minsta älskling Markus då...
Där har det inte hänt ett dugg på sjukhusfronten, ingen ny tid för biopsin.
Peppar peppar ta i träd måste ja säga, han äter bättre än va han gjort på länge och han har ett mycket bättre humör men för hur länge vara det.
Vi måste snart få en tid, Markus har nu vart hemma från dagis i snart 2 mån pga detta med allergin & ljumskbråcket. När det är dags för honom att gå tillbaka till dagis måste vi antagligen göra en ny omskolning.
Vi har funderat på om vi skulle gå till dagis och hälsa på men både ja & Jani är rädd för att han ska bli smittad av nån sjukdom eller förkylning så därför avstår vi att besöka dagis.
Hör vi inget från sjukhuset denna vecka så ska Jani ringa på måndag för att höra vart våran nya tid tagit vägen.

Nää nu väntar sängen.  Är en ny arbetsdag imorgon.

På Återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0