Fridfullt

är precis vad ja har det här hemma just nu :)
Älskling tog med barnen på ishockey så ja blev alldeles själv....Frågan är om ja ska orka fortsätta putsa fönster och byta gardiner eller om ja ska softa framför tv:n istället????
Borde rycka upp mig och fortsätta städningen men samtidigt tänker ja "äsch ja hinner, har ju semester" vips så har semesterveckorna gått och det är kvällen innan man ska tillbaks till jobbet....
Kanske skulle göra ett riktigt ordentligt ryck och städa som attans medans övriga familjemedlemmar är utflugna....Hmm tål att tänkas på en timme eller två ;)

Ååå va trött ja är på att dt varje dag står massa batningstips i tidningarna, inte undra på att folk blir kroppsfixerade...

Så fixar du platt mage på 6 veckor

 

Rivstarta viktraset med turbodetox

Var eviga dag är det mängder av artiklar i tidningarna och ja börjar bli riktigt irriterad på det....
Kroppsfixeringen kryper längre och längre ner i åldrarna också.....
Ni ska tro att ja fick en chock när min dotter ( 6 år ) mitt under en promenad tittar på mig och säger " mamma, det är tur att vi är ute och går så ofta för ja börjar bli lite tjock"
WHAT!!!!!!!!   en sån sak ska INTE en tjej på 6 år säga...Ja höll på att svimma efter vägen.....Kan lova att promenderna upphörde den kväll och nu mera om ja ska ut och gå så gör ja det när min dotter inte är hemma eller när hon har somnat på kvällen....Och vill hon mot förmodan gå en promenad så går vi på sin höjd till grannen fram och tillbaks och de är nog en sträcka på max 500 meter.....
Nu är ja nog en väldigt udda tjej med tanke på att ja under mina 30 år aldrig har bantat...Tanken att göra det har slagit mig många ggr men ja känner mig själv så väl att ja vet att ja aldrig skulle fixa att hålla nån diet....skulle ja mot förmodan vilja gå ner i vikt så får ja väl börja röra lite mer på mig för då vet ja att kilona rasar av mig då ja alltid har haft lätt att gå ner i vikt i samband med att ja tränar....
NÄÄ fy säger ja bara för denna kroppsfixering som finns....

Här nedan har ni ytterligare en grej som handlar lite om kroppsfixering och utseende...

Yang, 7, för ful för kinesisk tv

Yang Peiyi, 7, har den perfekta rösten men ansågs inte vara  Lin Miaokes sång slog publiken med häpnad under OS-invigning

Flickan till vänster anses vara för ful för att visas i Tv men kan uppenbarligen sjunga nåt fantastiskt medans flickan till höger anses vara vacker men inte kan sjunga....Flickan till höger fick vara med i tv och stod och mima inför publiken medans det var flickan till vänster som sjöng men inte fick vara med i Tv...SKANDAL!!!!!!
Ja hoppas verkligen Yang:s skull att det inte står i dom Kiniska tidningarna att hon "är för ful" för att synas i tv...

Nää nu lär ja nog göra det där rycket.....suck, pust, stånk och stön.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0