Meningslöst!

Får kalla kårar när jag tänker på den otäcka olyckan här i Karlskoga som hände i helgen där en unge tjej förlorade livet :(
Minnena kommer tillbaka, det kunde ha varit jag...Mitt liv kunde ha tagit slut i exakt samma korsning för ca 2,5 år sedan..

Krocken i dec-05 är nog det värsta ja varit med om...Jag skämtar inte när ja hävdar att ja såg mig själv lätta från passagerarsättet och flyga igenom vindrutan och slå i backen en bra bit framför bilen...Och detta ser ja i mitt huvud innan vi smäller med den andra bilen :s

Jag hoppas verkligen att den unga tjejen aldrig hann uppfatta vad som var på väg att hända innan det small...
Jag önskar ingen den upplevelsen att se massa personer och att mängder av tankar rullar innanför äns ögon inom loppet av ett par sekunder...

Kommer aldrig glömma skräcken i kroppen precis när våran bil träffar den andra bilen, känslan "nu dör ja" ,hann tänka att ja aldrig mer skulle få se mina barn...
Sen känslan efter smällen är obeskrivlig...Jag vågade inte öppna ögonen ifall ja skulle få glas i dom då jag hade flöge in i framrutan...Kände bara nåt varmt som rann i ansiktet...Hörde långt bort att Olle pratade med mig att ja var tvungen att ta mig ur bilen, kände paniken växa då ja kände röklukten....så här i efterhand insåg ja att ja antagligen hade sett för mycket på film där bilar blir övertända och exploderar på typ 10 sek för ja var övertygad om att det skulle ske med bilen medans ja satt i den och inte kunde ta mig ut...Mer panik när Olle talar om att det ej går att öppna dörren på min sida utan ja måste klättra över förarsättet ut...

Tog mig iaf till slut ur bilen..Hörde fullt med folk runt omkring mig som tjatade på mig att ja skulle lägga mig ner,troligt tänkte ja, det är december...Försökte förklara att allt var bra ja kunde stå upp, behövde ej ligga ner...Folk gav sig verkligen inte utan tvinga ner mig på backen....Efter det som kändes som en evighet kom brandkåren,spändes fast på en bår/bräda med stödkrage...
Sen var det bara att ligga och vänta på ambulansen,trodde aldrig det skulle ta 25 min för ambulansen att åka från sjukhuset till korsningen skrantafärg men det gjorde det...
Kom iaf in på akuten vid 18 tiden,där vänta ju diverse läkare och sköterskor på att få undersöka mig...Hmm gick väl så där ska tilläggas...Allt gick bra tills läkaren tala om att han skulle kontrollera om min svanskota var hel..Ni kan kanske räkna ut själv hur dom kollar det..Just precis,dom trär på gummihandskarna och sen ja ni förstor säkert vart dom fingrarna tar vägen :s...men där gick läkaren på pumpen...Inte en chans att nån gumminäve ska stickas upp i mig..Ja bad om att få ett papper så kunde vi skriva ett avtal där ja lovade att aldrig stämma KGA lasarette om ja fick problem med min svanskota...De var nog då läkaren insåg att ja inte var allvarligt skadad :)
Skicka iaf iväg mig på röntgen för att säkerställa att ja inte hade nåra inre blödningar...Klara även den undersökningen galant...
Rullades tillbaks till rummet på akuten och låg där i godan ro och väntade på att dom skulle komma och plocka glasplittret från mitt huvud och panna då rusar A & M in...A något rund under fötterna :) Dom mellanlanda hos mig på väg till jobbets julfest, kan säga att den gesten uppskattades otroligt mycke!

Summa kardemumma av hela den här historian är iaf kl 22.30 bblev jag iaf utskriven från sjukhuset men sydd panna blåslagen och ett söndertrasat ansikte men vid LIV....Läkarna kunde inte förstå att ja inte var svårt skadad eller rent av död men tanke på hastigheten vi hade haft vid smällen och att ja INTE hade använt bilbälte :s..
Jag fick inte äns hjärnskakning, så det kanske är som du skrev M att ja är tjockskallig :)
Efter den smällen åker ja aldrig bil utan att använda bilbälte...Ska erkänna att ja har fått men av olyckan, ja har svårt att sitta bredvid eller i bak på en bil när någon annan kör, ja gillar inte korsningar och absolut inte trafikljus..Borde finnas rondeller överallt..
Så här i efterhand har jag börjat tro på att varje människas öde är förutbestämt...
Den dagen vi krockade så var det inte min tur att dö helt enkelt.

Tyvärr hade ju inte den unga tjejen i helgen samma öde som mig, vilket är väldigt tragiskt. En sån ung människa ska inte behöva gå ett sån här tragiskt öde till mötes.
Har även tänkt lite på killen som körde bilen som orskade olyckan, kalla mig gärna känslokall men ja kan inte tycka synd om honom...Självklart så vet jag & förstår jag att han mår skit rent ut sagt, de här kommer han få leva med resten av livet..
Men ändå så kan ja inte tycka synd om honom...Jag hoppas rent ut sagt att han aldrig mer kommer att få chansen att köra bil...
En ung tjej på 18 år finns inte mer pga att en ung kille gasade för mycket, sen struntar ja fullständigt i om alla nångång har överskridigt hastigheterna..Sen kan ju folk fortsätta att hävda på massa olika bloggar att olyckan hände pga att killen fick vattenplaning...Om man håller 70 km som är hastigheten där om ja inte missminner mig helt fel då skickar man inte ivägen en bil ca 50-60 meter...Han kan säkerligen ha fått vattenplaning oxå men en sak är iaf klart...Han höll inte hastighetsbegränsningen, sen får folk säga vad dom vill för tt skydda honom..

Nog om denna tragiska händelse.
Sänder en tanke till denna unga tjej och hoppas du får det bra "därborta"...Väldigt tråkigt att ditt liv blev alldeles för kort :(

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

JA, det är hemskt allt det som hänt igår.

Så underhållsbidraget försvann också??

Då blev det dubbelt straff!!!

De ska nog kolla över vissa regler.

Ha en bra dag!

2008-07-16 @ 05:51:32
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack så mycket! :) Syns den 4/8 :D

2008-07-17 @ 09:22:06
URL: http://annfor.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Precis, dock stod det på deras beställningsblanketter som endast några på vårt party fick.. hon hade alltså inte blanketter till alla.

2008-07-17 @ 16:15:01
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0