Jösses!!!

Ibland kan man undra hur lågt människor kan sjunka!

Nånting som kan skilja sig väldigt mycket åt här i världen är ju när ett par ska separeras.

Oftas när man kommer till ett sånt stadie så har ju den en partens känslor svalnat medans den andra parten känner mycket mer...Inte ofta en separation uppstår pga att båda parterna har fått svalnande känslor!(oturligt nog)

Ja kan förstå att man kan vara elak & jäklig när det inte finns barn inblandat i bilden men om det finns barn i förhållandet då tycker ja allt man ska tänka sig för ett X antal ggr på vad man säger & hur man beter sig!Barn förstår mer än man tror...

Om ja skulle gå igenom en separation så det sista ja skulle göra är att använda barnen mot den andra parten..Är ju inte bara mitt ex som far illa då utan även barnen :( Att vissa människor inte förstår det!

Om man bestämt att man sak ha barnen boende hos sig varannan vecka, så kan man ju inte ena veckan skrika till sitt ex" du får inte prata med barnen när dom är hos mig, för dom sak lära sig att när det är pappavecka & mammavecka"
för att sen i nästa stund skrika " du är sån jävla dålig förälder som inte ringer dina barn,dom har grinat efter dig flera dagar"
Vilket ben ska man i ett sånt sammanhang välja att stå på ??

Ringer man inte är man en dålig förälder & idiot!!!!
Ringer man är man idiot som inte fattar att man inte får ringa!!!

Vilka drabbas värst jo barnen..
Säg nu att fallet var så att man hade sagt "ja ringer imorrn " men har lite mycke runt omkring sig för tillfället med sig t ex nytt jobb, köra saker i en flytt samt flyttstäda och missar att ringa & klockan blir för mycket....Är man en dålig förälder för det??
Kan inte den andra föräldern då som har det lessna barnet hos sig låta barnet ringa!?
Tänker ja helt galet där kanske...Hmm

Om vi tar mig som exempel....Hade min sons pappa sagt"ja ringer sen" (och ja vet att pappan har mycket att göra) och min son blir lessen för han saknar pappa då hade ju ja självklart frågat "ska vi ringa till pappa" oavsett att han hade sagt"ja ringer sen"...Inte svarat min son "pappa har inte tid med dig,han ringer nog nån dag när han får tid"

Ja hatar verkligen när folk använder sig av barnen i samband med separationer!!!!

Det var barndelen!
Oftas i ett förhållande med barn har man ju oxå bott ihop...
Man kanske har ett hus :)
Om ena personen i förhållandet tjänar 22000 kr / mån och andra personen 12000kr/mån så är det ju rätt så ofta man delar på utgifterna under ett förhållande...
Nu kanske man har sålt huset, då kommer den ena partern på "Nu flyttar ja" & lämnar personen med 12000 i inkomst själv med ett stort hus och alla räkningar, som straff för att den personen vill gå isär...
Hur kan man bli så bränd!?
Är man verkligen så sårad så man vill en annan människa så illa att man ser till så personen ifråga får ekonomiska problem???Och svårigheter med att betala skulder en lång tid framöver??


Äsch ja vet inte vad detta vart för inlägg, ni som känner mig förstår vad de är  egentligen handlar om & ni som inte känner mig, hoppa över att läsa detta inlägg ;)

ja går och lägger mig istället ;)

DETTA HANDLAR INTE OM MIG!!!!!!
Ja ska INTE separera....

Go Natt



Kommentarer
Postat av: sofie

fattar vem... helt sjukt allt kring dem ju...

2008-06-16 @ 17:21:50
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0