Gahhhh

Varför känns det som tiden aldrig räcker till!!!!

Har precis nu stoppat dottern i säng så jag passar på att skriva ett par rader innan ja ska fortsätta min framfart i villan :S

Jag önskar att dygnet hade 48 timmar minst...Det säger ju bara tjofs så dagen & kvällen slut...
Det är samma visa varje dag när man slutar jobbet, hämta dottern på fritids, hem & laga mat, plocka undan efter maten, plocka ur diskmaskinen, plocka i diskmaskinen, vika tvätt, stoppa in tvätt i maskinen, hänga upp tvätt, mata katter & fiskar, vattna blommor mmmm vilket roligt liv man har under veckorna...
Önskar man hade en bättre lön så man kunde gå ner i arbetstid..

På tal om lön, idag fick vi papper om att våra nya löner är klara :) Jösses vilket j***a hån skulle ja villa säga..
Ökningen av våran grundlön var klart redan i maj men sen har arbetsgivaren och facket förhandlat om att varje person skulle bedömas induviduellt och hur stor den ökningen skulle bli har vi alltså väntat på sen 1 maj....
Ja tror aldrig ja blivit så hånad i hela mitt liv som när min chef kom med nya lönelappen, vi fick HELA 5 KR extra varje månad, vissa fick faktiskt 6 kr Lyckos dom liksom...
Undra vad ja ska göra med dessa 35 kr som ja kommer få retroaktivt :S Kanske en tripp till Ullared...
Det roliga är att våran arbetsgivare ville inte ha denna bedömning, det var vårat fack som ville ha...Och dom drev alltså igenom ett extra bidrag på 5 kr/ månad och är numera jätenöjda över att dom har lyckats slutföra förhandlingen!!!!

Sätt er för i helvete ner och börja nästa års löneförhandling redan nu för den ska vara klar 1 MAJ 2009 och tog det 7 mån att lyckas förhandla fram 5 kr så är det lika bra ni börjar nu!!!!
Nää funderar starkt på att gå ur facket efter detta..Va fan rent ut sagt ska ja betala till dom för när dom sparkar undan benen på sina medlemmar...
Ja har jobbat på det där bygget i snart 5 år, jag har lika mycket i grundlön som dom personerna har som kom in som semestervikarier nu sommaren 2008...Hmm undra vem som har mest erfarenhet??
Tyvärr har nog min arbetsplats Sveriges sämsta personalpolitik...Vårda och ta hand om dom som är gamla i gemet och kan sin sak är det inte tal om tyvärr...
Förresten kanske ska tillägga att totalt blev löneförhöjningen på 605 kr för min del så nu för första gången på 5 år har jag lyckats tagit mig över 16000 kr/ mån FÖRE skatt...Jag har ökat min lön med totalt ca 2500 kr under dessa 5 år vilket ger en ökning på 500 kr/ år om man slår ut det...Starkt Jobbat av mig...Vet iaf efter detta att ja kommer inte göra ett dugg mer än det som krävs av mig..Inte övertid, inte göra nånting extra, absolut INGENTING...

Färdiggnällt en stund...Ja lär ta hand om tvätten :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0