Hmm fundersam

Fick höra att en person som jag träffat på sin höjd 3 ggr i mitt liv tycker jag har en helt ointressant blogg och inte skriver nånting vettigt!
Då börjar ja fundera på varför han äns läser bloggen...Han känner inte mig eller mina barn, han känner min sambo...
Om ja nu skriver så ointressant så sluta läs, ja tvingar dig inte att läsa bloggen...

Ja vet inte varför alla människor runt om i världen bloggar men ja vet varför ja gör det..

När man jobbar heltid och har 2 st barn så känner ja att man har inte riktigt tid längre att umgås och träffa sina vänner i den utsträkningen som man hade innan man skaffade barn...Då kunde man varje dag efter jobbet åka hem till kompisar och sitta och dricka kaffe och stri skit i ett par timmar om man kände fö det, den möjligheten finns inte idag...
Idag ser dagarna ut på ett helt annat sätt...Man jobbar sina timmar, hem och laga mat, städa, tvätta, leka med barnen innan det är dags att lägga dom för natten...Så rullar dagarna, veckorna och månaderna på...
Då känner ja att bloggen är för mig ett sätt att låta mina vänner veta vad som händer i mitt liv utan att ja behöver ringa dom varje dag eller åka och dricka kaffe hos dom flera ggr i veckan...

Så nu vet folk varför ja bloggar och om nån stör sig på det så är inte det min huvudvärk, som sagt var det är frivilligt att läsa bloggen...

Igår skrev ja att vi hade boka kryssning med jobbet och att Siljaline inte hade tillräckligt med bussar så alla som ville fick åka buss....
Idag gjorde ja en chansning och ringde till Silja och ville kolla pris på kryssninge, en exakt likadan som ja boka igår :)
Idag var det minsann inga problem att få plats på bussen varken upp till Stockholm eller hem..
Avslöjade då för damen i telefonen att ja hade bokat igår och då fanns det minsann ingen plats på bussen hem...Vart en pinsam tystnad i telefonen innan hon bad att få bokningsnr....Tyvärr kunde hon inte hjälpa mig att boka buss då krysningen hade blivit bokadav Siljalines egen butik i Stockholm ??? Hon kopplade mig till butiken för att dom skulle hjälpa mig...Hamnade naturligtvis hos samma persom som hjälpte mig att boka igår....Hon kunde ju inte förstå hur Siljalines telefonbokning kunde säga att det fanns plats för det fanns det minsann inte och hänvisade mig tillbaks till telefonbokningen men då ilskna ja till...Slutade med att damen ifråga ringde upp telefonbokningen och sen återkom till mig för att bekräfta att "nu har ni platser på bussen både dit och hem"...
Märkligt att man ska behöva ringa flera ggr för att beställa...
Jaja märks väl när vi kommer hem från Åbo om vi har nåra bussplatser hem :)



Här är båten som ska ta oss till ÅBO!!! Silja Galaxy...

Ser verkligen fram emot resan...Längtar redan efter kvällsbuffén och sen frukosten på morronen....Dom sakerna är helt klart det bästa på en kryssning :)

 Vad tror ni om att 4 st brudar ska dela på en sån här hytt ???

Blir nog ett och annat besök i den här affären också...Kan även hända att det slinker med en och anna spritflaska hem :)

Nee nu ropa sängen på mig :)

Hej Svejs

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

precis så tänker jag oxå när de gäller bloggandet, kul för folk runtomkring som man inte hinner träffa som ändå hänger med i ens liv... Hoppas allt är bra. kanske ses i morrn på marken =) Kram kram

2008-09-19 @ 21:56:14
URL: http://annakay.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du ska inte bry dig om andras åsikter.... Var och en bloggar för sin egen del, och hur man än försöker finns det inte ens chans att man kan tillfredställa alla. Och finns alltid någon stackare som stör sig! Men precis som du skrev... det är ju deras huvudvärk....

2008-09-21 @ 18:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0