Ny vecka =)

Jag börjar denna vecka med att vara hemma från jobbet =(
Inte så bra ekonomiskt men är det ett måste så är det!

Det är iaf ett plus med att vara hemma..Man hinner tvätta,städa, laga mat, baka och bara pyssla i huset utan att behöva känna sig stressad =)
Gubben är och jobbar så ikväll är det enbart jag & barnen hemma...Har även ett bonusbarn ikväll, Linnsan =)
Pilla vart inringd på jobb så hon dumpa Linn här...

Ja annars är det ju som vilken vanlig dag som helst....Sysslorna är dom samma, dammsuga,laga mat,tvätta, diska och plocka...Ett helt vanligt svenssonliv...Hur och vad gör man för att komma ifrån detta vanliga svenssonliv...!?
Dagarna rullar ju i samma takt och med samma sysslor dag ut och dag in :s Känns som ja sitter fast och bara sjunker längre och längre ner utan att kunna ta mig upp....Ja känner mig mer som en ensamstående tvåbarnsmor än som en tjej med barn och samboförhållande och villa!Ja visste ju att det skulle bli så här när C fick nytt jobb men trodde inte att ja skulle känna mig så stängd...Jag som är van sen mitt förhållande med sonens pappa att vara mycket själv då han oxå låg ute på jobb,trodde ja skulle uppskatta denna egentid men ack va ja bedrog mig :s
Iofs i det förra förhållandet fanns det ju inget hus med i bilden,bodde då i lägenhet och sysslorna var ju inte det samma..Inget måste att hugga ved och elda varje dag för att få varmt...Det måste man nu!

Jaja man ska väl inte klaga och gnälla egentligen...Finns ju faktiskt dom som har det mycket värre...Ska väl vara glad för det man har...Men känner ändå att lite måste man få gnälla..

Nu väntar pannan igen...Sen ska ja försöka mig på att byta gardiner....Ikväll blir det att titta lite på OS och hoppas Charlotte Kalla tar en svensk medalj,

Hej Svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0